Zonder klanten geen onderneming. Althans, geen onderneming met omzet. Daarom is CRM een van de belangrijkste onderdelen van Workspace. Vanuit je Relatiebeheer of CRM heb je toegang tot alle informatie die bij je klant hoort. Vanaf nu heeft het pakket CRM er een aantal nieuwe, waardevolle functies bij waarmee je nog betere banden kunt smeden met jouw relaties, namelijk:
Lees verder om te zien hoe elk van deze functies ervoor zorgt dat jouw werk als ondernemer of relatiebeheerder weer een stukje gemakkelijker wordt!
Je klantenbestand groeit snel, maar je wilt wel met iedereen contact houden. Of misschien houd je het aantal klanten heel bewust laag om ze juist alle aandacht te kunnen geven. In beide gevallen is ‘persoonlijk contact’ het sleutelbegrip. Het is alleen vaak lastig om bij te houden wanneer het weer tijd is om je klant te spreken. Je agenda volplannen met reminders kán natuurlijk, maar zou het niet veel prettiger zijn om dit gewoon in je CRM te managen?
Daarom kun je nu een interactie-interval instellen bij een relatie. Op basis van deze interactie-interval zie je in je relatieoverzicht onder de kolom Interactie welke actie er vereist is. Geregistreerde telefoongesprekken via Telefonie en de VoIP-koppeling, en afspraken via de module Afspraken worden automatisch als interactiemoment genoteerd. Uiteraard kun je ook handmatig interactiemomenten toevoegen.
Stijgt je omzet plotseling hard? Of zie je een onverwachte daling? Dan wil je weten waar dit precies vandaan komt. Dat is nu gemakkelijk te achterhalen via het submenu-item van Relatiebeheer, namelijk Waardes.
Daar zie je meteen, indien van toepassing, de waardemutaties sinds de vorige dag. Je kunt ook andere data instellen om de verschillen binnen die periode te zien.
In een keer bepaalde gegevens bij meerdere relaties toevoegen of wijzigen? Graag, want als ondernemer heb je doorgaans geen tijd over. Om dat mogelijk te maken, hebben we de batchfunctie toegevoegd in je CRM. Hiermee selecteer je gemakkelijk een groep relaties, waarna je de relatiegroep, vertegenwoordiger, interactie-interval of het relatietype kunt toevoegen of aanpassen. Ook kun je een groep relaties in één keer aan een saleslijst toevoegen of juist archiveren.
Iedereen de juiste hoeveelheid aandacht geven, kan ook betekenen dat de ene relatie net wat minder aandacht nodig heeft dan de ander. Je kunt dat nu makkelijk aangeven door aan relaties een prioriteit toe te kennen, die je in je relatieoverzicht terugziet.
Heb je het pakket CRM nog niet geprobeerd? Ga dan in je account naar Instellingen > Account > Modules/Abonnementen. Klik bij CRM op Proefperiode starten en ervaar het gemak!