Live uitzendingen met updates, vooruitblikken, tips & trucs en interviews met klanten: dat is het nieuwe format Workspace •LIVE. We vervangen hiermee de reguliere nieuwsbrief, want die hebben volgens ons hun langste tijd wel gehad.
Het kan beter! Meer interactie met klanten, meer mogelijkheden om te laten zien waar we mee bezig zijn en ruimte voor acties, interviews en nog veel meer leuks.
Heb je de live uitzending gemist afgelopen woensdag 13 september? Kijk hem hier terug.
Liever lezen wat er besproken is in de uitzending? Hieronder vind je de verschillende onderdelen:
Klik hier voor alleen een kort overzicht van de hoofdpunten.
Onze ervaring met nieuwsbrieven: ze worden maar weinig gelezen. Of dat aan ons ligt of niet - het is dus tijd voor iets nieuws.
Want we willen onze klanten wel op de hoogte houden van nieuwe toevoegingen aan de software, onze huidige ontwikkelingen en ze laten meedenken over hoe we Workspace kunnen verbeteren en uitbreiden.
Vooral dat laatste misten we met reguliere mailings: de interactie met onze klanten. We hebben altijd al betrokken klanten gehad die nuttige feedback geven en die het waarderen dat ze kunnen meedenken over nieuwe features.
Daarom gaan we vanaf nu maandelijks live uitzenden vanuit ons kantoor, zodat we:
En het belangrijkste: Onze klanten kunnen live meepraten en berichten plaatsen. Zo blijven we met elkaar Workspace doorontwikkelen.
Stilstaan, daar houden we hier namelijk niet van.
Regelmatig verbeteren we features of voegen we kleine handigheidjes toe.
Maar deze zomer hebben we het daar niet bij gelaten: de krachtige module Abonnementen is erbij gekomen. Bovendien heeft de Salesmodule een flinke upgrade gehad.
Abonnementen
‘Krachtig’ is eigenlijk een understatement. Met deze module kun je het abonnement zo gek niet bedenken of je kunt het in Workspace invoeren, beheren en factureren.
Een abonnement kun je zelf samenstellen en vervolgens toepassen op verschillende klanten, maar andersom kan ook: een abonnement voor één specifieke klant ontwerpen. En natuurlijk is een standaardabonnement voor iedere klant volledig te customizen.
Allerlei zaken zijn vervolgens aan een abonnement toe te voegen: werkzaamheden, artikelen maar ook losse regels. Dan gaan we nog een stap verder, door geklokte uren automatisch af te boeken, een verschil tussen verkochte en begrote uren in te voeren en te factureren binnen enkele muisklikken.
Omdat de module als geheel zo veelomvattend is, voegen we binnenkort een gedetailleerde instructievideo toe. Wil je hem vast een maand lang gratis proberen? Ga dan naar Instellingen > Account > Modules/Abonnement en activeer de module.
Sales
De Salesmodule is ook onder loep genomen. We hebben hier de salesfunnel verbeterd, door het toevoegen van een aantal nieuwe features.
Onze module Taken hebben we hieraan toegevoegd, omdat een pijplijn met verschillende stappen eigenlijk vereist dat er een taak moet worden uitgevoerd om een lead naar een volgende fase te krijgen. Zo’n taak wijs je eenvoudig aan jezelf of een collega en je krijgt direct een alert te zien als de taak verlopen is.
Daarnaast kun je nu aangeven hoe lang een lead maximaal binnen één stap mag verblijven. In de pijplijn wordt dit netjes weergegeven door middel van een balk die de duur aangeeft.
Bij een lead staat nu, als je dat wilt, ook degene die verantwoordelijk is voor het opvolgen ervan.
Customer relationship management. Er bestaan veel verschillende opvattingen over wat er in zo’n systeem moet zitten, maar wij gaan, zoals bekend, graag voor een compleet pakket.
Daarom wordt zeer binnenkort ons nieuwe pakket CRM gelanceerd, waarin een VoIP-koppeling zit, een ticketsysteem én een bugtracker. Hier lees je meer over alles wat het pakket bevat.
Ook onze interface kon een opfrisbeurt gebruiken. Workspace wordt steeds uitgebreider, wat vraagt om een andere manier van navigeren. Natuurlijk wil het oog ook wat, daarom is het design moderner, duidelijker en lichter.
De volgende grote stap die we met onze software gaan maken, is het toevoegen van e-mail aan het pakket CRM.
CRM is het centrale punt in Workspace van waaruit je alle klantgerichte activiteiten aanstuurt: je beheert klantgegevens en -documenten, chat met klanten, geeft ze toegang tot hun eigen klantenportal.
Wij vinden het een waardevolle toevoeging om direct vanuit Workspace e-mail te kunnen versturen én ontvangen. Waarom? Omdat we tijdsbesparing en gemak hoog in het vaandel hebben staan. Niet meer switchen tussen applicaties, maar alles eenvoudig afhandelen binnen één softwarepakket.
Natuurlijk blijven we doorontwikkelen en uitbreiden. Om dit een extra boost te geven, zijn we een crowdfundingcampagne gestart. Deze heeft inmiddels zijn doel bereikt - iedereen die heeft meegewerkt, hartelijk dank daarvoor!
In elke uitzending van Workspace •LIVE besteden we aandacht aan een bepaalde feature binnen Workspace. Een feature die volgens ons meer aandacht verdient, omdat deze nu (nog) niet massaal wordt gebruikt maar wél enorm handig is.
Deze keer hebben we gekozen voor de chatfunctie. Een geavanceerde manier van communiceren die verder gaat dan alleen berichten sturen.
Natuurlijk kun je ‘gewoon’ berichten sturen naar collega’s die online zijn. Maar wist je ook dat je vanuit een item binnen Workspace een chat kunt starten? Heb je bijvoorbeeld een vraag over een factuur of een afgeronde werkzaamheid? Klik eenvoudig op de chatknop rechtsboven om een bericht te sturen. De ontvanger krijgt niet alleen het bericht te zien, maar ook het item waar het om gaat.
En is iemand niet online? Dan kun je het chatbericht gewoon sturen. Er wordt automatisch een e-mail gestuurd met jouw bericht, zodat de ontvanger er niet omheen kan.